محصولات رژیمی

ویژگی‌های محصولات رژیمی

محصولات رژیمی چیست؟

امروزه تمامی مردم، واژه محصولات رژیمی را شنیده‌اند و یا برچسب محصولات رژیمی را بر روی انواع و اقسام مواد غذایی مشاهده کرده‌اند. در واقع محصولات رژیمی به دلیل تناسب اندام، بیماری، رژیم غذایی خاص و… طرفداران زیادی نسبت به سایر مواد غذایی در بین افراد پیدا کرده است. در این مقاله می خواهیم محصولات رژیم غذایی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. محصولات رژیمی با عنوان‌های همچون کم کالری، بدون چربی، بدون قند و… در بین عموم شناخته شده است. محصولات رژیمی ویژگی‌های فراوانی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

محصولات رژیمی

ویژگی‌های محصولات رژیمی

محصولات رژیمی ویژگی‌های فراوانی را دارا می‌باشد، از جمله اینکه محصولاتی کم کالری و بدون قند و چربی شناخته شده‌اند که حتی نه تنها مورد استفاده  افراد چاق می‌باشد بلکه مورد استفاده افراد دیابتی نیز قرار می‌گیرد. در بین همه‌ی آنها، مهم‌ترین و مورد توجه گیرنده‌ترین محصول، نوشابه‌های رژیمی می‌باشد که به دلیل کم کالری و بدون قند بودنشان از طرفداران زیادی برخوردار است و افراد رژیمی می‌توانند راحت از آن استفاده کنند، اما شکلات رژیمی فقط فاقد قند می‌باشد و همچنین کالری دارد. پس در نتیجه تمامی محصولات رژیمی بدون کالری نیستند و عنوان رژیمی بر روی محصولات، فقط به معنی بدون کالری بودن آن‌ها نیست و همچنین از این محصولات نیز همواره باید به صورت محدود استفاده کرد.

چه موادی را می‌توان به عنوان محصولات رژیمی استفاده کرد؟

مفیدترین و کم کالری‌ترین میان وعده مناسب، انواع مغزها مانند بادام زمینی، بادام هندی، فندق و پسته می‌باشد که دارای فیبر، اسید چرب امگا 3 و پروتئین است و همچنین سبب سیری در فرد و کمک به کم اشتهایی فرد می‌شود و در مقایسه با تنقلات دیگر همچون چیپس، کیک، پفک و… تاثیر بسزایی در سلامت فرد دارد. پس بنابراین انتخاب اکثر پزشک‌ها و مشاورهای تغذیه در تجویز رژیم غذایی فردی میان وعده‌‌هایی همچون مغزها، میوه‌ها یا میوه‌های خشک و بیسکویت‌های رژیمی می‌باشد که مفیدتر هم هستند. میوه‌های خشک کالری کمتری نسبت به دیگر میان وعده‌ها دارد و همچنین سرشار از فیبر بوده و جایگزین مناسبی نسبت به سایر میان‌ وعده‌ها است. پس در نتیجه انواع مغزها یکی از مفیدترین محصولات رژیمی می‌باشد. در میان آنها به توضیح جو دوسر و کینوا هم می‌پردازیم که تاثیر زیادی در رژیم غذایی فرد دارد.

محصولات رژیمی

تاثیر کینوا در کاهش وزن

کینوا در سال 2013 در آمریکای‌شمالی تولید شد و آن را ( دانه مادر ) نامیدند و اکثرا در کشورهای دیگر از کینوا استفاده می‌شود. کینوا، غلاتی است که پروتئین کامل، دارای اسید آمینه و کربوهیدرات بدون گلوتن است که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. گیاه کینوا دانه‌ای به نام ( کنوپودیوم ) دارد و معمولا آن را غلات حساب نمی‌کنند. به دانه‌های که از گیاهان علفی برداشت شود از گیاهان بوته‌‌ای برداشت نشوند غلات می گویند همانند جو دوسر. کینوا از ارزش‌غذایی بیشتری برخوردار است چرا که بهترین منبع فیبر، آهن، پروتئین ویتامین ب می‌باشد. پس در نتیجه کینوا یکی از بهترین و مفیدترین محصولات رژیمی می‌باشد. از محصولات رژیمی همچون کینوا و جو دوسر می‌توان به برند هاژه اشاره کرد که یکی از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات خشکبار را تولید می‌کنند و ناگفته نماند که بازرگانی صداقت نمایندگی برند هاژه است.

کینوا سفید هاژه

 

تاثیر جو دوسر در کاهش وزن

جو دوسر به دلیل فیبر زیاد، پروتئین و آهن و فسفر بیشتر از ارزش بالایی برخوردار است و یکی از بهترین غلات برای ورزشکاران به شمار می‌آید. جو دوسر با کمک به بی‌اشتها کردن فرد و احساس سیری طولانی مدت در فرد باعث لاغری می‌شود. پس همچنین جو دوسر پرک صبحانه با برند هاژه  به نمایندگی بازرگانی صداقت، یکی از محصولات رژیمی منحصربفرد می‌باشد که برای لاغری و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن تاثیر بسزایی دارد. جو دوسر خواصی همچون التیام زخم، درمان یبوست و بواسیر، درمان ضعف عمومی بدن و درمان سنگ کلیه را دارا می‌باشد.

جو دو سر پرک 575 گرم هاژه

فواید استفاده از جو دو سر پرک صبحانه
محصولات سلامت محور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها